Min blogliste

tirsdag den 12. juni 2012

Guide til nederdel :)

Fandt forleden en nederdel jeg for et års tid siden, lavede til en venindes datter Luna, men som blev væk i flytte rodet. Så kom jeg i tanke om jeg havde taget billeder af det, så min veninde kunne lære det om selv sy en. Nederdelen er desværre for lille til Luna, men der er ikke længe til den sidder perfekt på min lille trold :)

Nå men her er billederne jeg tog:

Først fandt jeg det mest tøssede stof jeg havde (lige noget for Luna elsker), så klippede jeg det i disse mål: 60 cm i bredden og 40 i længden. Dette passer til Luna der var 5 år :)


Man skal bruge to stykker stof, dette er med de mål jeg beskrev ovenfor:


De ligges ret mod ret (mønsteret indad) og syes de sammen i begge sider (der hvor der står 40 cm).

Så syer jeg hele vejen rundt i toppen, hvor jeg vil have elastikken.


Så skal der laves en løbegang til elastikken. Min elastik er ca 3 cm bred, så jeg sørger for at vrangsiden er udad, og folder kanten 4 cm hele vejen rundt og syer. Det er vigtigt man efterlader et lille hul så elastikken kan trækkes igennem.

Jeg sætter en sikkerhedsnål for enden, så er det letterer at trække elastikken igennem.


Så klipper man elastikken så den passer med den ønskede plads til mavsen :) og syer elastikken sammen så man har en "ring".

Så skal det hul man lavede til elastikken syes.
Jeg kantede med skråbånd, da nederdelen lignede at den manglede noget. Detter behøves dog ikke, og jeg har senere lavet nederdele uden.

Her er så det færdige resultat:



Der var ikke den største lyst til at poserer, så nederdelen der ikke så fin ud som den gør i virkeligheden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar