Min blogliste

fredag den 15. juni 2012

DIY hårspænde

Er blevet helt forelsket i disse nemme søde hårspænder :) og min datter fortæller stolt i børnehaven at hendes mor har lavet dem! Der er virkeligt ikke meget arbejde ved det, man skal bare sikre sig at man bruger transparent tråd og det hjælper at der er et lille hul i den side af spændet hvor "blomsten" sidder.

Først klipper man en cirkel.

Jeg vælger her at bruge en yoyo maker, det kalder firmaet det ihvertfald, de kan købes i forskellige stof butikker, men er ikke nødvendige og DIY uden lover jeg at komme med senere. Nå men stoffet lægges i den, og når toppen kommer på at det vigtigt at de rinde knopper passer med stregerne (giver mening når man sidder med den, håber jeg ;))

Så skal man sy igennem alle hullerne, og det er vigtigt at man lige folder kanten ned inden man begynder. Jeg anbefaler, at man laver knuden på den tråd man skal sy med lidt oppe, så man har mulighed for at binde en ordentligt knude bagefter. Når man har syet hele vejen rundt tages stoffet ud.


Her efter strammer man snoerne, og binder en knude med enderne, så den holder sammen.


Jeg synes de er sødere med en lille perle i midten, så det syer jeg på:)

Så syerne man den på, her kommer grunden til at snøren skal være transparent. Hvis en lille prinsesse skal have en på hele dagen i børnehaven, kræver det er den er sat godt fast, og det bliver ikke lige så pænt med en farvet tråd man kan se på blomsten.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar